+86 139 6157 8858 +905012798028 info@designdgi.com

دستگاه چاپ پارچه

معرفی دستگاه چاپ مستقیم بر روی پارچه

DOFORT 180/280 مراحل چاپ بر روی پارچه با دستگاه 

دستگاه چاپ پارچه مدل  دوفورت بر خلاف کلیه دستگاه های موجود در بازار دارای دو عدد کریج می باشد بدین صورت که :

کریج اول بوسیله هد های مشخصی شروع به چاپ کوتینگ از روی طرح، چاپ بر روی پارچه می نماید و سپس به همان صورت همزمان بوسیله کریج دوم دقیقا در همان قسمت های کوتینگ خورده چاپ را انجام می دهد. این عامل بسیار کمک میکند که دیگر شما نیازی به آماده سازی پارچه ( کوتینگ پارچه) قبل از چاپ نداشته و خود دستگاه همزمان به هنگام چاپ این کار را انجام می دهد ، و سسب بالا رفتن کیفیت ، راحتی در چاپ و پایین آمدن هزینه ها و حذف مراحل کوتینگ و شستشوی و خشک کردن قبل از چاپ می شود . در ضمن این سیستم باعث نفوذ بیشتر جوهر به درون پارچه و حتی پشت پارچه شده و باعث مقاومت بیشتر پارچه در مقابل شستشو میشود .

شرکت پاپیروس دیزاین دیجیتال با سالها سابقه ی کاری درخشان در زمینه ی فروش دستگاه چاپ پارچه دیجیتال فعالیت دارد . دستگاه چاپ دیجیتال پارچه مخصوص پنبه ، ابریشم ، ریون ، لنین و ... می باشد .

 نگاهی کوتاه به مشخصات فنی فوق العاده دستگاه چاپ پارچه : 

دستگاه چاپ پارچه دارای دو عدد کریج هد : هد کریج ابتدایی توانایی نصب 1 تا 8 عدد هد را دارد و وظیفه آن چاپ کوتینگ و یا مایع نفوذ دهنده است و کریج ثانویه که توانایی نصب 2 تا 64 عدد هد را دارد و وظیفه آن چاپ 4، 6، 8 و 12 رنگ است . 

دستگاه چاپ پارچه دارای تنظیم تمام اتوماتیک ارتفاع کریج : تنظیم ارتفاع بیم کریج تمام اتوماتیک و دیجیتال میباشد قابلیت تنظیم ارتفاع از 1 میلیمتر تا 50 میلیمتر از سطح پارچه

 دستگاه چاپ پارچه دارای سیستم گردش جوهر ( RECYCLE ) : دارای سیستم RECYCLE و یا چرخش جوهر در دستگاه هایی که با جوهر PIGMENT و یا REACTIVE و یا Dispers عمل چاپ را انجام می دهند . این عامل باعث جلوگیری از لخته شدن جوهر در طول مسیر و شیلنگها و هد می شود . ( حتی با وجود خاموش بودن دستگاه در مدت زمان طولانی )

 دستگاه چاپ پارچه دارای سیستم مگنت بیم کریج : ( حرکت بدون تسمه و با نیروی مگنتی و آهنربایی ) بدون کوچکترین لرزش و توانایی سرعت بالا به وسیله اینکودر لیزری که بر روی بیم نصب شده و همچنین بالا بردن دقت پاشش در سرعت های بالا .

دستگاه چاپ پارچه دارای  صفحه تمام بلت هدایت پارچه : در ابعاد 180,280,320,400 سانتیمتر 

دستگاه چاپ پارچه دارای جلوگیری از خطا رفتن حرکت صفحه بلند : جلوگیری از حرکت بلت دستگاه ( در طی طول مدت زمان کارکرد دستگاه به طور طبیعی، بلت دستگاه به سمت چپ و یا راست متمایل می شود . ) جهت کنترل و تنظیم دقیق آن در درون دستگاه سنسور های نصب شده به همراه موتورهای قوی که در صورت حرکت بلت به صورت اتوماتیک به حالت اولیه خود بازگردانده می شود . ( در صورت سفارش )

 دستگاه چاپ پارچه دارای سیستم شستشوی تمام اتوماتیک صفحه بلت : دستگاه دارای 2 سری فرچه قوی به همراه موتور قابل تنظیم سرعت و غلطک جرم گیر و همچنین دارای دو سری پد آبگیری می باشد که در صورت ریزش جوهر بر روی سطح بلت آن را کاملاً شستشو می دهد . ( جهت چاپ بر روی پارچه های توری و حریر )

 دستگاه چاپ پارچه دارای مخازن جوهر : مخازن جوهر همگی دارای سیستم اخطار مقدار سطح جوهر می باشد .

 دستگاه چاپ پارچه دارای جایگاه قابل تنظیم مانیتور و کامپیوتر

دستگاه چاپ پارچه دارای  تفکیک کامل سیستم الکترونیکی قسمت جوهرها و بردها : مجزا نمودن سیستم کنترل الکترونیکی بردهای هد و جوهر و سیستم مکانیکی دستگاه از دیگر بخش ها .

دستگاه چاپ پارچه دارای  هیتر اولیه ( خشک کن ) : دارای رول جمع کن تمام اتوماتیک و تنظیم سرعت حرکت رول جمع کن و دما به صورت اتوماتیک.

  هدهای دستگاه چاپ پارچه : دستگاه فوق توانایی نصب هدهای ، اپسون EPSON ، ریکو RICOH ، استارفایر STARFIRE را دارد . لازم به ذکر است هدهای اپسون و ریکو ساخت ژاپن و هدهای استارفایر ساخت کشور آمریکا می باشد . در هدهای استارفایر سیستم اتوماتیک چرخش داخلی جوهر وجود دارد که علاوه بر سیستم چرخش جوهر که بر روی دستگاه نصب می باشد ، این هدها به تنهایی توانایی چرخش جوهر و تنظیم دما را دارد و هیچگونه هدگرفتگی و نازل گرفتگی نخواهد داشت .


سیستم انتقال جوهر دستگاه چاپ پارچه

در ابتدا مخازن اولیه جوهر دستگاه چاپ پارچه دارای سطح تشخیص مقدار جوهر میباشد که در هنگام به اتمام رسیدن جوهر با زنگ هشدار اپراتور را جهت پر نمودن مخازن آگاه میسازد . در درون مخازن همزن اتوماتیک جوهر وجود دارد که بصورت اتوماتیک و مداوم در حال چرخش میباشد که این امر باعث جلوگیری از لختگی جوهر و همچنین رسوب جوهر در مخازن میشود . سپس جوهر به وسیله پمپ از فیلترهای بسیار قوی عبور کرده و به تانک های کریج انتقال پیدا می کند . 

قابل توضیح است که کلیه تانکهای دستگاه چاپ پارچه بصورت شیشه ای می باشد که اپراتور به راحتی میبواند مقدار جوهر درون تانک ها را ملاحظه نماید هر رنگ دارای دو مخزن تانک بر روی کریج میباشد بدین صورت که جوهر بوسیله چرخش اتوماتیک که بصورت مجزا بر روی دستگاه نصب است مدام بوسیله موتورهای قوی در حال چرخش در شلنگ های انتقال جوهر و سابتانک های جوهر و هدها میباشد که این امر دارای اهمیت خاصی است به دلیل اینکه زمانی که جوهر در شلنگ ها و کل مسیر در حال حرکت می باشد و باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به هدها و گرفتگی و لختگی جوهر در کل مسیر و در هدها میشود و همچنین در هنگام استفاده از جوهرهای در اصطلاح به این سیستم recycle و یا چرخش جوهر می گویند که از مبدا تا خود هد ادامه دارد.  


سطح صفحه چاپ (Blanket) Belt 

سطح Belt  دستگاه  چاپ پارچه دارای چسب مخصوص می باشد که باعث میشود پارچه کاملا به سطح چسبیده و مانع حرکت و یا کج رفتگی پارچه میشود و این امر عامل موثری در حرکت پارچه بصورت صاف و یکدست در زیر کریج می باشد در زیر Belt سیستم قوی شستشو فرچه ای قرار دارد که در ابتدا با پاشش آب و همزمان غلتک های فرچه ای و در انتها با فن های قوی سطح Belt را کاملا شستشو و خشک می کند و باعث جلوگیری از انتقال پسماند جوهر به پشت پارچه میشود

Powered by Froala Editor